Nu har vi äntligen jobbat med förlängning!

Igår la vi vanlig manikyr/nagelförstärkning och idag har vi äntligen gjort nagelförlängning med tipp! Alla var jätte duktiga i gruppen och jag själv blev jättenöjd med mitt resultat! Fick väldigt bra betyg från läraren med! Skönt!
Det svåraste? Hmm.. Måste nog vara smile linjen, även om det inte är så svårt man kan tro. Sen just att lägga rätt antal lager i förhållande till hur tjockt det blir. Man ska sikta på att bara lägga 2 gele lager innan man filar till nagelplattan jämn, och då måste de 2 göra så att nageln är i rätt tjocklek. Övning ger färdighet!
Annars har jag ju lärt mig massor!
- Matrix - Lunula - Fria kanten - Eponychium - Hyponyckium - Lateraler - Kutikula osv ;) Sök upp det ni!

De 2 till vänster är inte gjorda av mig, men den rosa har jag gjort. Första nageln jag gjorde på mig själv. Detta är bara vanlig förstärkning m färg, alltså bara naturlig nagel under.


Denna fina franska nagel är mitt stolta verk idag! Imorgon ska jag förlänga nagelbädden!


Here is my place


Lite av det vi får i kursen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0